pondělí 24. října 2016

10 faktů o mně v kuchyni




Tak si myslím, že je na čase, abych vám prozradila něco o sobě. A kde jinde začít, než v kuchyni?



Tohle jsem já a moje vaření:



1.   Následující suroviny miluju a mám je vždycky doma: citróny, chilli papričky, česnek, parmezán, extra panenský olivový olej, javorový sirup.



2.      Moje nejoblíbenější jídlo: tady se o prvenství perou tři. Grilovaný losos… pořádný kus lososa… s bylinkovým máslem a špenátem se smetanou. Medium rare steak s domácíma hranolkama a omáčkou se zeleným pepřem. A pak pečená kachna se zelím a knedlíkem, jak ji dělá moje máma.



3.      Plánuju jídla na několik dní dopředu a dělám si nákupní seznamy. To mi ale nezabrání, abych pokaždé nepřihodila do košíku něco, co na seznamu vůbec není.



4.      Jsem perfekcionista a pokaždé mě naštve, když moje jídlo nevypadá nebo nechutná, jak má. Zajímavé je, že když vaří někdo jiný, tak mi to tolik nevadí.



5.      Jediná jedlá věc, kterou opravdu nemám ráda a nikdy nekupuju, je celer. Řapíkatý ještě skousnu, ale bulvový celer prostě ne. Odmalička. Rodiče by mohli vyprávět.



6.      Mám obrovskou slabost pro kuchařské knihy a časopisy. Sbírám je a čtu jako detektivky. Samozřejmě se jimi nechávám i inspirovat.



7.      Nesnáším vychladlé jídlo. Hlavně těstoviny. Pokud není zrovna 30°C, což upřímně řečeno tady v UK není nikdy, talíře před servírováním vždycky nahřívám.



8.      Hrozně ráda sleduju pořady o vaření. Vlastně jsou skoro tím jediným, na co v televizi koukám.



9.      Vařím všechno, co mě zaujme. Po téměř dvaceti letech strávených v blízkém kontaktu s Itálií nemůžu nemilovat jejich kuchyni, ale hrozně mě baví i čínská, indická, mexická, španělská, francouzská, středovýchodní… je toho hodně. Českou mám samozřejmě v krvi. No a poslední dobou si mě hodně získala i ta místní, anglická. K mému vlastnímu údivu.



10.  Jsem věčný hledač. Hledáním těch nejzajímavějších receptů trávím hodiny a hodiny, o jejich zkoušení ani nemluvě.







To jenom, abyste věděli, s kým máte co do činění, a případně stihli zavčas utéct :-)






Žádné komentáře:

Okomentovat